Vakcentrum, de belangenbehartiger voor zelfstandig retailondernemers en franchisers, heeft als eerste Nederlandse brancheorganisatie, toegezegd de Race to Zero in Nederland te ondersteunen en te promoten.
“We willen naar een CO2-neutrale wereld in 2050. Daartoe zijn internationale afspraken gemaakt en worden al grote stappen gezet. Maar het moet meer, het moet sneller. Het is een race. Het is de Race to Zero. De Race to Zero is een door de Verenigde Naties ondersteunde campagne om een versnelling aan te brengen. Sneller naar CO2-neutraal.”
Er is door het Vakcentrum een aanpak voor de “Race to Zero” ontwikkeld en de wens is om dit te vertalen naar de praktijk voor supermarkten. BlueTerra gaat in het kader daarvan ‘Leadership practices’ (praktijkvoorbeelden) opstellen vanuit een “Lean & Mean” aanpak. Deze leadership practices moeten handvatten gaan geven voor de ondernemers in Nederland en een (voor)beeld geven van welke wegen bewandeld kunnen worden. Op basis daarvan kunnen ondernemers die zich hebben gecommitteerd aan de “Race to Zero”, een plan maken voor hun “Race to Zero”.
Op naar een CO2 neutrale wereld!
Voor meer informatie over de Race to Zero kunt u terecht bij Jos Lenselink of de website van de Race to Zero.